Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op insecten.startpagina.nl

tor of kever? en welke?

Ezther
31 Jul, 2008 23:38

Hoi,

vanavond liep er bij ons in de tuin een tor/kever. Geen idee wat het is en nog nooit eerder gezien. hij was minimaal 2cm lang en best dun. Helemaal zwart en volgens mij geen vleugels. Het onderste deel van zijn lijf lijkt een beetje op dat van een wesp… alleen dan is het zwart. Ik heb wel een foto maar nog niet geheel ontdekt hoe ik die moet plaatsen.

weet iemand wat voor insect het is?

Esther

Bewerkt 09 Feb, 2012 11:20
Ezther
31 Jul, 2008 23:49

Hier de foto

sorry beetje wazig maar het was donker en het beest rende best hard

knurft
31 Jul, 2008 23:58

Het is een stinkende kortschildkever.

Ezther
31 Jul, 2008 23:59

Oke bedankt :)

Rob
03 Aug, 2008 17:51

Yep, ik heb er hier ook ééntje gevonden.

Rob

Harry.. [webmaster]
09 Aug, 2008 12:42

Ik denk een kever!

Indy Bakker
06 Aug, 2009 19:10

Indy mijn dochter van 8 jaar oud vond verleden week bij ons in de buurt een grote zwarte tor/kever. We wonen in de zaanstreek dus niet bij bossen of duinen in de buurt. Een buurman had hem in een doosje gedaan voor haar, om hem aan mij te laten zien. Maar helaas was ik niet thuis en heb ik ook geen idee wat het is geweest en heb er helaas dus geen foto van kunnen maken. Mijn echtgenoot heeft daar niet aan gedacht, heeft hem wel gezien. Zelfs mijn hond die hem door de tuin zag lopen begon er tegen te blaffen. Hij was zo ongeveer 4 a 5 cm. groot volgens mijn dochter maakte hij geluid. Ik weet dat ik als kind in de duinen van Zandvoort ook ooit eens een grote zwarte kever had gevonden die een heel doordringend geluid maakte. Ik dacht toen dat dat een julikever was maar ik weet nu dat die niet helemaal zwart zijn. Ben nu toch wel heel nieuwsgierig wat dit nu voor tor/kever is geweest. Indy heeft hem in onze tuin vrijgelaten waar hij eerst eventjes rondliep daarna vloog hij weg. Ik hoop dat er iemand is die ons kan vertellen wat dit nu voor tor/kever is geweest.

Alvast bedankt

groet Wanda namens Indy

weet ik niet
04 Apr, 2011 11:39

dit gaat niet over torren maar ik weet nog steeds niet welk insect het meeste lawaai maakt grrag antwoord op deze site terug

weet ik niet
04 Apr, 2011 14:43

welk insect maakt het meeste lawaai???????????????????????

gewoon
15 Jun, 2011 10:42

:Sweet ik niet Schreef:

——————————————————-

> welk insect maakt het meeste

> lawaai???????????????????????

ja dat vraag ik me ook af